En tjusig WLC på torget i Falköping!
Jag hade problem med att min förgasaren flödade i tid och otid. Korkflottörens diameter visade sig vara för stor, och fastnade i förgasarhuset vägg. Jag behövde slipa ner flottören några millimeter,
men problemet var ju att även ytskiktet (lacken) på flottören försvann då. Jag började fundera på vad kan jag täta med, och som tål den nya "aggresiva" bensinen? När jag renoverade mina tankhalvor
använde jag "KREEM" tanktätare, så jag provade att pensla flottören med två lager "KREEM". Dåligt beslut......Flottören blev för tung!
När jag nu plockade isär förgasaren för
att byta till en nyinköpt (original) flottör, visade det sig att den gamla som hade legat i bensin, var "klibbig" och mjuk! Det betyder ju att även tankens insida är "klibbig" och mjuk.
"KREEM" är en enkomponents
tätningsmassa. Frågan är om man borde valt en tvåkomponents?
Jag har fått tipset från flera hål att hälla i Aceton i tanken för att lösa upp "KLEER", och kunna börja om! Använd en
tvåkomponents försegling i stället.